تاریخ‌نگاری

تحویل سال در جوار مزار هشت شهید گمنام  دزفول

برنامه ی زیارت عاشورا و صرف صبحانه، همزمان با لحظات تحویل سال در جوار شهدای گمنام دزفول

تحویل سال در جوار مزار هشت شهید گمنام  دزفول

برنامه ی زیارت عاشورا و صرف صبحانه، همزمان با لحظات تحویل سال در جوار شهدای گمنام دزفول

 

لحظه ی تحویل سال ، هر کس به تناسب اعتقاداتش دوست دارد، جایی باشد. یکی  دوست دارد دور هفت سین در کنار خانواده اش باشد و یکی دوست دارد آن لحظه را در بین الحرمین کربلا باشد ، بین دو بهشت زمینی که متحیر است کدام سو را نگاه کند.

یکی دوست دارد برود امام زاده و در آن ثانیه ها، سرش را بگذارد به سجده و یکی هم دوست دارد در کنار عزیز شهیدش در گلزار شهدا باشد.

این وسط آدم هایی هستند که اختیار ندارند کجا باشند، مثل مرزبانان و پاسدارانی که در حال دفاع از امنیت این مرزو بومند و پزشکان و آتش نشانان و . . .  که گاه لحظه ی تحویل سال در حال خدمت به مردم هستند.

اما دسته ای از آدم ها هم هستند که کسی سراغشان را نمی گیرد تا تحویل سال  تنها نباشند. مثل ساکنان خانه های سالمندان و برخی جانبازانی که اسیر چهاردیواری های آسایشگاه ها هستند. مثل شهدای گمنامی که معلوم نیست  کدام مادر چشم به راهشان دارد و یا کدام پدر از درد فراق،  سینه در آغوش خاک نهاده است و چه خوب است که در این لحظات سراغی از این عزیزان بگیریم.

گفتم «شهدای گمنام» و یاد هشت شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای گمنام شهرمان افتادم که غریب تر از تمامی شهدای گمنام مدفون در یادمان های کشور ، گوشه ای افتاده اند و کسی سراغ از غربتشان نمی گیرد. شهدایی که در بی خیالی و بی اعتنایی مسئولین شهر و البته فراموشی برخی مردم غریب مانده اند.

آفرین به غیرت برخی جوانان این شهر که یک  گروه خادم الشهدا  تشکیل داده اند به نام «عاشقان امام حسن مجتبی(ع)» و مدتی است در اوج بی اعتنایی مسئولین به این شهدا، خودشان دستشان را گذاشته اند روی زانویشان و  خادمی یادمان شهدای گمنام دزفول را آغاز کرده اند و عصرهای پنجشنبه چون برادرانی مهربان ، میزبان زائران یادمان هشت شهید گمنام دزفول می شوند و برای تأمین هزینه های این کار، از کمک های مردمی استفاده می کنند. کار این بچه های انقلابی مصداق حرف حضرت امام خمینی(ره) است که« اگر مسئولین کوتاهی و مماشات کردند، ملت انقلابی خود اقدام کند»

 گروه خادم الشهدای «عاشقان امام حسن مجتبی(ع)» برای لحظات تحویل سال برنامه ای تدارک دیده اند و  از همه ی مردم شهید پرور دزفول ، دعوت کرده اند که لحظات تحویل سال را مهمان این شهدای غریب و گمنام باشند و در این برنامه ی کاملاً مردمی شرکت کنند.

 این عزیزان از امشب (شنبه شب ) تا صبح فردا یکشنبه به صورت پیوسته در یادمان شهدای گمنام دزفول روبروی آقا رودبند حضور دارند و میزبان و پذیرای زائران شهدای گمنام هستند.

ان شاءالله ساعت هفت و سی دقیقه ی صبح یکشنبه و در آستانه ی تحویل سال، فضای آسمانی یادمان شهدا به نوای زیارت عاشورا عطرآگین خواهد شد و پس از آن عزیزان خادم با صبحانه ای مختصر که با بضاعت اندکشان و کمک هایی که از مردم جمع آوری کرده اند، از  زائران شهدای گمنام  پذیرایی خواهند کرد.

چه زیبا خواهد بود ثانیه های تحویل سال، در سجده ی زیارت عاشورا و در جوار مزار منور هشت شهید گمنام دفاع مقدس باشیم. پس از مراسم تحویل سال نیز این عزیزان پذیرای کلیه زائرین عزیز شهدای گمنام خواهند بود.

وعده ی ما صبح یکشنبه در جوار مزار منور هشت شهید گمنام دفاع مقدس

با قرائت زیارت عاشورا و صرف صبحانه  هنگام تحویل سال نو

ان شاء الله که خداوند و شهدای والامقام خود اجر و مزد این خادمان مخلص و بی ریای شهدا را عنایت کند و سربازی در رکاب یار را رزق و روزی شان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا