نقد نوشته‌ها

برای مدافعان حرم  و خانواده هایشان مشکل ساز نشویم

چند توصیه امنیتی به همشهریان عزیز در خصوص مدافعان حرم

بالانویس:

این پست را بهمن ماه ۹۴ منتشر کردم ، اما ظاهرا دوباره باید مرور شود.

برای مدافعان حرم  و خانواده هایشان مشکل ساز نشویم

چند توصیه امنیتی به همشهریان عزیز در خصوص مدافعان حرم

 

با هجوم نیروهای تکفیری و سلفی،  به حرم اهل بیت (ع) در کشور سوریه و جان در طبق اخلاص نهادن نیروهایی که این روزها به عنوان نیروهای مدافع حرم شناخته می شوند، در ماه های اخیر،  در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی مختلف، مدام شاهد خبرهایی مبنی بر شهادت و یا مجروح شدن برخی از نیروهای اعزامی کشورمان در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) هستیم.

 شانه های شهرمان دزفول تا کنون شاهد تشییع پیکر پاک و مطهر سه شهید مدافع حرم بوده است و تعدای از دلاورمردان مجروح مدافع حرم نیز در استقبال گرم مردم، وارد پایتخت مقاومت ایران، دزفول قهرمان شده اند.

نکته ی فوق العاده مهم و قابل توجهی که در این بین وجود دارد، موضوع اطلاع رسانی خبرهای مربوط به وضعیت نیروهای مدافع حرم ایرانی در کشور سوریه است. با توجه به ابزارهای اطلاع رسانی پیشرفته و متنوع و نیز شبکه های اجتماعی مختلف  و شبکه ی جهانی اینترنت که این روزها در اختیار عموم مردم قرار دارد،  عدم آگاهی و تخصص و تدبیر لازم در استفاده مناسب از این ابزار ها و نیز به وجود آمدن  یک رقابت و سبقت در اطلاع رسانی این اخبار بین مردم،  مشکلات امنیتی زیادی را برای نیروهای مدافع حرم و نگرانی هایی را نیز برای خانواده های محترم آنان به وجود آورده است.

 لذا ضروری است که  با آگاهی و شناخت و اطلاع کامل نسبت به این شبکه ها،  مشکلات امنیتی به وجود آمده از این طریق را کمرنگ کرده و درنهایت از بین برد. این مهم نیاز به همکاری و مشارکت کلیه همشهریان عزیز دارد که از تمامی عزیزان عاجرانه خواهشمندم موارد زیر را به طور دقیق مطالعه و رعایت فرمایند.

حقیر به عنوان یک سرباز سایبری کوچک،  بر خود لازم می دانم، هم به عزیزان مدافع حرم و هم به همرزمان سایبری خودم در فضای مجازی و هم به عموم مردم شهید پرور دزفول نکاتی را متذکر شوم.

اغلب مردم آگاه هستند که اکثریت شبکه هایی مانند واتساپ ، وایبر و امثالهم  ماهیت جاسوسی داشته و سِروِرهای آن در اسرائیل قرار دارد و حتی بسیاری از سِروِرهای سایت های مختلف اینترنتی در اختیار کشورهایی همچون آمریکا است.

 پیام ها و مطالب شما قبل از این که توسط مخاطب دریافت شود، توسط دشمنان این مرز و بوم رصد می شود و این امر می تواند بهترین و ارزان ترین خوراک اطلاعاتی را  برای سرویس های جاسوسی دشمنان این مرز و بوم فراهم آورد.

با علم به این موضوع باید ابتدا چند توصیه را به رزمندگان عزیز مدافع حرم داشته باشم:

۱-  از استفاده ی تلفن همراه به هر نحو با هر مدل سیمکارت و هر مدل گوشی جداً خودداری کرده  و به هیچ عنوان جهت ارتباط با خانواده و دوستان خود از شبکه های اجتماعی و ارتباطی نیز استفاده نکنید، چرا که رصد این ابزار، امکان تعیین موقعیت دقیق شما را به دشمن می دهد.

۲-  خبرهای مبنی بر مجروح شدن و یا شهادت رزمندگان را به هیچ عنوان و با هیچ ابزاری به  ایران مخابره نکنید، تا این خبرها از مراجع رسمی و به شکل معقول و در فرصت و موقعیت مناسب به اطلاع خانواده این عزیزان برسد.

و حال چند توصیه بسیار مهم به همشهریان عزیز :

۱-  در صورت اطلاع از اعزام سرداران ، براداران پاسدار و یا دوستان بسیجی،  به هیچ عنوان نام و نام خانوادگی، عکس  یا درجه نظامی فرد مورد نظر را در شبکه های اجتماعی منتشر نکنید، چرا که بزرگترین مشکلات  امنیتی را  برای شخص موردنظر به همراه خواهد داشت. دشمن از حضور این عزیزان در جبهه نبرد بلافاصله مطلع و  سلامت این عزیزان به شدت به خطر خواهد افتاد.

۲-   با توجه به نوع متفاوت نبرد در سوریه و  اختلافات بنیادی آن با نبرد ایران و عراق ، به صورت مداوم خبرهایی ضد و نقیض ازشهادت ، اسارت و جراحت عزیزان مدافع حرم برای مردم مخابره می شود. لذا از عموم مردم عاجزانه خواهشمندم که به خاطر رعایت حال و حفظ آرامش روحی و روانی خانواده های این عزیزان از انتشار این اخبار تایید نشده­ ، به شدت خودداری کنید.

۳-  حتی در صورت اطمینان کامل از شهادت یا جراحت عزیزان مدافع حرم تا قبل از اعلام رسمی نهادهای مسئول و اطلاع به خانواده این عزیزان، جهت حفظ مسائل امنیتی و نیز رعایت حال خانواده آنان، از انتشار هرگونه خبر که نام ، عکس  و درجه ی نظامی آن عزیز را شامل می شود، جداً خودداری کنند.

۴-  از ارسال هر گونه مطلب در خصوص این عزیزان با ذکر نام و نام خانوادگی ، نام مستعار ، درجه ی نظامی و عکس حتی جهت اعلام  خبر سلامتی این عزیزان خودداری کنید. سرویس های جاسوسی فوق العاده قدرتمندی در این موضوع فعال هستند و انتشار هرگونه خبر در این خصوص، سلامتی فرد مورد نظر را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

۵-  عدم اعلام رسمی نهادهای مسئول مبنی بر شهادت یک عزیز مدافع حرم، به معنای عدم مشخص بودن وضعیت است. به این معنا که در صورت شهادت،  هنوز پیکر این عزیز به کشور منتقل نشده است و یا این که دسترسی به پیکر مطهر آن عزیز هنوز امکان پذیر نشده است. انتشار نام، تصاویر و یا  اعلام درجه ی نظامی  آن شهید عزیز و حتی استفاده از عنوان «سردار » یا «سرهنگ» در فضای مجازی،  باعث دریافت این اطلاعات توسط شبکه های جاسوسی شده و مشکلات زیادی را برای انتقال پیکر به وجود خواهد آورد.

نیروهای ملعون تکفیری و سلفی،  پیکر شهدا را  از طریق عکس و اطلاعاتی که مردم در شبکه های مجازی رد و بدل می کنند، شناسایی کرده و امکان ربودن پیکر و  تعرض به پیکرمطهر شهید وجود دارد و نیز این امکان وجود دارد که برای تحویل پیکر مطهر شهید شرایط مالی تعیین و یا خواستار دریافت  مزایایی در خصوص مبادله پیکر شوند که این موضوع، مشکلات عدیده ای را در پی خواهد داشت.

۶- رسانه های خبری شهرستان در صورت هرگونه پوشش خبری، در خصوص سرداران و برادران پاسدار مدافع حرم، حتی یک مصاحبه ساده با مجروحین، از انتشار نام، درجه نظامی و تصاویر جداً خودداری کنند و به این موضوع با دید امنیتی توجه کنند، چرا که دقیق ترین اطلاعات را به ارزان ترین قیمت در اختیار دشمنی قرار می دهند که بغض شدیدی نسبت به این عزیزان دارند و تعیین هویت و شناسایی این عزیزان، حتی در صورت اعزام مجدد، خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

 لذا عاجزانه از همشهریان عزیزم خواستارم که تا قبل از اعلام رسمی  مجروحیت و یا اطمینان از انتقال پیکر مطهر شهدای مدافع حرم ، هیچ گونه پیامی را در انواع شبکه های اجتماعی رد و بدل نکنند.

اگر به دلیل عدم رعایت این گونه مسائل ، امکان انتقال پیکر شهیدی فراهم نشود، چگونه شخصی که آغاز کننده ی انتشار این پیام ها و تصاویر بوده است خود را خواهد بخشید و در مقابل خانواده ی آن شهید عزیز و در مقابل خداوند چه پاسخی خواهد داشت. این حق الناسی خواهد بود که شخص باید تا قیامت آن را به دوش بکشد.

 در پایان از تمامی همشهریان عزیز عاجزانه خواستارم که هم جهت رعایت مسائل امنیتی و هم جهت حفظ سلامت عزیزان مدافع حرم و هم جهت رعایت حال خانواده های  این عزیزان ، نکات مطرح شده را مد نظر قرار داده و به سایر همشهریان نیز این  نکات را تذکر دهند تا در خصوص موضوع مدافعان حرم،  مشکلات امنیتی کمتر شده و یا از بین برود. ان شاءالله

از پلیس فتا هم خواستارم ، پخش خبرهای کذب و تایید نشده توسط نهادهای مربوطه در خصوص مدافعان حرم را عملی مجرمانه معرفی و با خاطیان برخورد قانونی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا