تاریخ‌نگاری

آن ۱۸ نفر

روایت دسته شهدا از گروهان فتح گردان بلال دزفول در عملیات بیت المقدس

روایت دسته شهدا از گروهان فتح گردان بلال دزفول در عملیات بیت المقدس

 

در تاريخ ۱۰ ارديبهشت‌ماه سال ۶۱ تيپ هفت ولی عصر(عج) با استعداد چهار گردان شامل گردان‌های سرفراز بلال، عمار، شهدا و ياسر از سمت جاده آبادان با عبور از كارون به سمت جاده اهواز خرمشهر حركت می‌كنند.

با مسافت زيادی كه بين اين دو جاده است دسته شهدا از گروهان فتح گردان بلال دزفول  با فرماندهی شهيد عبدالکریم ناحی دلاورمردانه به خطوط دشمن يورش می‌برند و تا آخرين گلوله خود به سمت خاكريز مرتفع كه روی جاده اهواز خرمشهر بوده پيشروی می‌كنند.

دشمن تا دندان مسلح است و با اتمام مهمات نیروهای شهید ناحی و در محاصره قرار گرفتن آنان، هدف گلوله‌های چهار لول ضد هوايی و انواع گلوله‌های توپ و تانك دشمن قرار می گیرند.

هر چند نيروهای اين دسته تا لبه خاكريز می‌روند ولی به علت حجم زياد آتش دشمن ، فتحی اتفاق نمی افتد و  شهید عبدالکریم ناحی به همراه ۱۷ نفر از نیروهای  اين دسته در اوج ایثار و فداکاری و پهلوانی به شهادت می رسند.

پیکر پاک و مطهر شهدای دسته ی شهدا، در يكصد متری جاده اهواز خرمشهر ، سه روز و دو شب در بیابان و زیر آفتاب سوزان خوزستان باقی می ماند تا قصه همه جوره  شبیه یاوران سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسین(ع) شود.

اسامی شهدای دسته شهدا(دسته شهيد ناحی) عبارتند از:

عبدالكريم ناحی

مختار رهگويی

خدايی خراط‌نژاد

عبدالكريم ظاهری سقا

سيدمحمدعلی گردويی

محمدرضا سراج‌خرمی

محمدكاظم علم‌چی

سيدرحيم پژوهيده

محمود زارع

احمد عرب‌كمری

علی ديناروند

عبدالرضا چناری

مسعود عيدی عطارزاده

سيدحسين پژمان

صفر خماسی‌زاده

حميد مقامی

عبدالامير يوسفی

 مهدی كرملو

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا