خاطره شهدا

یاد شهید مهدی نسب ، الیوم یوم الافتخار

به یاد شهید سید عبدالحمید مهدی نسب

بالانویس:

آنچه از منظر چشمانتان می گذرد  متن نگاشته شده توسط خون نگار شهید غلامرضا عارفیان در برنامه رادیوئی «راهیان خط سرخ شهادت»  رادیو دزفول در تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۳۶۱ در خصوص شهید عبدالحمید مهدی نسب است که با اندکی تغییر تقدیم می گردد.

یاد شهید مهدی نسب ، الیوم یوم الافتخار

به یاد شهید سید عبدالحمید مهدی نسب

اولین بار که او را دیدم، جبهه­ ی دشت عباس بودیم. او تازه آمده بود و برای ما خاطرات فتح بستان را تعریف می­کرد و چه زیبا و با حال تعریف می­کرد. آنچنان برایمان گفت که گویی دشت عباس را «بستان» کرد. شب­ها وقتی سرپست بودم و او پاسبخش بود، وقتی به ما سر می­زد، آمدنش همیشه روحیه دادن بود. او روحیه­ ی جبهه بود و جبهه روحیه ­اش.

وقتی پادگان بودیم باز هم از روحیه دادنش او را شناختم و از شعار معروفش که در ورزش صبحگاه شعار می­داد: «الیوم یوم الافتخار»؛ این شعارِ معمولاً آخرهای ورزش بود.

گروهان سرعتش زیادتر می­شد؛ چفیه­ ها، دستمال­ ها، اورکت ­ها و هر چیز مشابه ی که دم دست بود، بالای سر چرخ می­ خورد و خیلی گرم و با حال، شعار تکرار می­شد. «سید حمید» عقب عقب امّا پیشاپیش گروهان رو به ما، دست­ ها را به طرف آسمان می­گرفت و تکان می ­داد و می­ گفت:

«امروز روز وحدت است.»

و همه می­گفتند: «الیوم یوم الافتخار»

«روز شکست دشمن است …

«الیوم یوم الافتخار»

قال الحسین قال الامام …

الیوم یوم الافتخار …

 انّا فی نهج الامام …

الیوم یوم الافتخار»

شب حمله که قرار بود ما را از پشت جبهه به خط مقدم ببرند، من و او توی ماشین کنار هم بودیم و او شعار می­داد و بچه­ ها جواب می­دادند. وقتی که نزدیک خطر رسیدیم، شعار دادن را قطع کرد و گفت: «بچه­ ها اگر فردا نبودیم که هیچ؛ و اگر زنده بودیم، سر جاده آسفالته­ ی دهلران، همه شعار الیوم یوم الافتخار را سر می­دهیم.» و همه­ ی بچه­ ها با تکبیر قول مساعدت دادند و پیمان بستند: «فردا جاده آسفالت … الیوم یوم الافتخار»

فردای آن شب، غروب آفتاب همه جمع شده بودیم و شعار «الیوم یوم الافتخار» را سر می­دادیم. پشت خاکریز پدافندی جاده دهلران؛ امّا شهید سید حمید مهدی­ نسب با ما نبود.

این­بار هنگام شعار دادن رژه نمی­رفتیم؛ سینه می­زدیم و به شعارها یک جمله اضافه شده بود و آن این که: «یاد شهید مهدی­ نسب … الیوم یوم الافتخار»

شهید سید حمید مهدی نسب در سومین روز از بهار سال ۱۳۶۱ به گل بانونه های بهاری لبخند زد.

خون نگار شهید غلامرضا عارفیان

شهید سید عبدالحمید مهدی نسب متولد ۱۳۴۴ در مورخ سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین و در منطقه کرخه به شهادت رسید و مزار منورش در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است

با تشکر از  : مسعود پرموز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا