تاریخ‌نگاریمعرفی اسوه‌ها

بار دیگر عصمت

خبری غرور آفرین که شنیده نشد

هفته ی گذشته خبری  بر روی خبرگزاری های کشوری قرار گرفت و به سرعت در تمام کشور تکثیر شد، اما متأسفانه این خبر مهم و ارزشمند و البته غرور انگیز به عمد یا به سهو از چشم رسانه ها و مسئولین شهرستان دزفول دور ماند. خبری که در مراسمی  با حضور سرلشکر «محمد باقری»  رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح شکل گرفت و طی آن افتخاری دیگر برای شهرستان دزفول رقم خورد.

خبر معرفی «شهید عصمت پورانوری» از بانوان شهید دزفول به عنوان شهید شاخص سال ۱۳۹۸ در کنار شهید جبهه مقاومت «شهید جهاد عماد مغنیه» ، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید شیخ فضل الله محلاتی»، «مهندس شهید امیر مهرداد»، «شهید سید نورخدا موسوی»، «سرلشکر شهید حسین شهرام‌فر»و «جهادگر شهید اسدالله هاشمی» ، تاج افتخاری برای شهرستان شهید پرور دزفول بوده و تأییدی بر مقاومت اسطوره ای پایتخت مقاومت ایران دزفول قهرمان است که لازم است در همین مجال این افتخار بزرگ را به خانواده ی معظم شهیدان عصمت و علیرضا پورانوری و تمامی همشهریان عزیز تبریک عرض نمایم.

«شهید عصمت پورانوری» بانوی شهید ۱۹ ساله ی دزفولی است که در ۱۹ آذرماه ۱۳۶۰ در حالی که فقط ۶۶ روز از آغاز زندگی مشترکش گذشته است ،  در اثر حمله هوایی نیروهای بعث عراق ، روی پل قدیم دزفول در حالی که قصد عزیمت به گلزارشهدای  بهشت علی دزفول را دارد ، به همراه هم عروس و مادرشوهرش به شهادت می رسد.

ای کاش برخی مسئولین دزفول همانگونه که برای تبریک رئیس شدن خودشان در فلان ارگان و نهاد و شورا، خودشان برای خودشان بنرهای  تبریک می زنند، همانطور که برای مسئولیت گرفتن رفقایشان، با پول بیت المال در و دیوار شهر را پر از بنرهای چند ده متری تبریک می کنند ، این اتفاق ارزشمند و کشوری را نیز به مردم اعلام می کردند. مسئولینی که گویا فقط برای شهدا کفگیرشان به ته دیگ می خورد.

کجایند ارگان های عریض و طویلی که نام شهدا و دفاع مقدس را در سردرهای خود یدک می کشند، اما در کارهای فرهنگی مرتبط با شهدا و دفاع مقدس، تکانی به خود نمی دهند.

جا داشت امام جمعه محترم همانگونه که در معرفی کتاب عصمت  اقدام فرمودند، در خطبه های نماز جمعه به این موضوع اشاره می کرد و رادیوی شهری و رسانه های دزفول به این مهم می پرداختند.

ای کاش برخی رسانه های شهر همانگونه که برخورد یک پراید را با درخت در جاده ی تورقوزآباد  پوشش خبری می دهند، خبر این افتخار مهم و ارزشمند را نیز پوشش خبری می دادند ، اگر چه شاید برایشان لایک نداشته باشد و تعداد اعضای کانال هایشان را افزایش ندهد.

شهدا افتخار این مرز و بوم هستند و دزفول را بیش از همه چیز با شهدایش می شناسند.

«الف دزفول» بار دیگر این افتخار بزرگ را به مردم شهید پرور دزفول و خانواده ی شهیدان پورانوری تبریک عرض نموده و به استحضار می رساند که زمانه و زندگی شهید عصمت پورانوری توسط سرکار خانم سیده آذرنگ در قالب کتاب زیبای «عصمت» به چاپ رسیده و معرفی این شهید والامقام به عنوان شهید شاخص سال ۱۳۹۸ نیز از پیگیری ها و تلاش های مجدانه ی این نویسنده ی جوان و تلاشگر دزفولی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا