با مسئولیننقد نوشته‌ها

خسته نباشی دلاور…! خداقوت پهلوان!…

برای شهدای مظلوم و گمنام یادمان شهدای گمنام دزفول

تصاویر سمت چپ مربوط به یادمان شهدای گمنام اندیمشک است. این شهدا در سال ۱۳۸۱ در این محل به خاک سپرده شده اند و محوطه ی این یادمان شامل فضاي سبز مناسب ، آب نما، نمازخانه ، سرويس هاي بهداشتي ، حمام ، پاركينگ ، سالن اجتماعات ، فروشگاه ، شمع خانه ، سقاخانه و … هر ساله میزبان کاروان های راهیان نور می باشد.

این یادمان روزانه میزبان بیش از  ۶۰ کاروان راهیان نور و حدود ۲۵۰۰ بازدید کننده از استان های مختلف کشور  و  زائرانی از ۱۷ کشور  جهان می باشد که جا دارد از مسئولین محترم و قدرشناس و بدون ادعای اندیمشک جهت رسیدگی به این فضای نورانی و مقدس و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، تشکر و قدردانی کرد.

تصاویر سمت راست مربوط به یادمان نیمه ساز شهدای گمنام شهرستان دزفول است. این شهدا نیز در سال ۱۳۸۱ در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به خاک سپرده شدند. ابتدا چندین سال سقفی بالای سرشان نبود. بعد از چند سال یادمانی با عیب و نقص های متعدد ساخته شد. سال ۹۵یادمان قبل تخریب  و پس از ۱۴ ماه و صرف ۲۰۰ میلیون تومان بیت المال، هنوز به ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

این یادمان جدید هیچ یک از مزایای یادمان اندیمشک را که ندارد، هیچ، حتی سقف هم ندارد و جالب تر اینکه در شاهکار مهندسی طراحی و ساخت آن مزار ۴ شهید گمنام در راه پله ی یادمان قرار گرفته اند. ( محل تقریبی مزار شهدا در راه پله نشان داده شده است)

این یادمان طی این ۱۶ سال میزبان هیچ کاروان راهیان نوری نبوده است و  یا اگر هم  این اتفاق رخ داده باشد به تعداد انگشت شمار بوده است. حتی خیلی از دزفولی ها هم از وجود چنین یادمانی بی خبرند.

لذا جادارد که از مسئولین محترم ،  قدرشناس!! و بدون ادعای!!! دزفول در راستای این قدرشناسی!!!! و رسیدگی!!! به این فضای مقدس تشکر و قدردانی کرده و فریاد بزنیم:

 خسته نباشی دلاور…! خداقوت پهلوان!…

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. استاد ارجمند به خدای شهدا قسم فردای روزهمه دلسوزانیکه😂😂که ناخواسته پول این شهدا را حیف و میل کردندآتش دوزخ در انتظارشان است کاش از اندیمشکی ها یادبگیرند ولی متاسفانه فقط بلدهستند مثل روباه پیر مردمان دوشهر دوست و برادر را بجان خود بیندازند و خود بنشینند ونگاه کنندو بخندندو بهره سیاسی خود را ببرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا